پنجشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۶

اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی به #بایکوت_دراویش


دراویش گنابادی در پی فیلترینگ و مسدود شدن سایت مزارسلطانی که بیانات حضرت آقای دکتر نورعلی تابنده مجذوبعليشاه،  قطب دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی را منتشر می‌ساخت، به بایکوت صدای ایشان معترض شدند و با همراهی مردم به بایکوت دراویش اعتراض کردند.
به گزارش خبرنگار مجذوبان نور؛ جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله دانشجویان، فعالان اجتماعی و زندانیان  سیاسی سابق و دیگر اقشار جامعه در همراهی با دراویش گنابادی با هشتگ #بایکوت_دراویش نسبت به نگاه امنیتی حاکمیت بر دراویش گنابادی و قطب معظم دراویش اعتراض کردند و با پرداختن به سرکوب‌ها و آزار و اذیت‌های اخیر درویشان خواستار پایان دادن به بایکوت اهل عرفان و تصوف شدند.
اهم موضوعاتی که در توییت‌ها و پست‌های اینستاگرامی و فیس‌بوکی مورد توجه کاربران قرار داشت، شخصیت و سابقه‌ی درخشان فعالیت اجتماعی سیاسی حضرت آقای دکتر نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی بود و پرداختن به چرایی و علل بایکوت صدای ایشان در جامعه از سوی حکومت و همین طور برخی کاربران با اشاره به موضوع مرگ شهری درباره ابعاد و آثار آن اظهارنظر کردند.

تارنمای پخش بیانات قطب دراویش گنابادی فیلتر شد


به گزارش خبرنگار مجذوبان نور؛ ساعاتی پیش، سایت فرهنگی مزار سلطانی، تارنمای پخش بیانات (صوتی و تصویری)، اعلامیه‌ها و پخش مستقیم جلسات حضرت آقای دکتر نورعلی تابنده مجذوبعليشاه، قطب دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی با دستور کمیته فیلترینگ، مسدود شد.
بنابر این گزارش؛ این اقدام از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انجام شده است.
گفتنی است سایت مکتب عشق که کلاس‌های عرفانی اساتید برجسته حوزه فلسفه و تصوف و عرفان در ایران از جمله آقایان دکتر علی‌محمد صابری، دکتر ریخته‌گران، دکتر رضا تابنده و دکتر حشمت‌الله ریاضی را پوشش می‌داد نیز به دستور این کارگروه مسدود شد.